hamstertips

Alla inlägg under januari 2013

Av Ingrid,Tilda - 10 januari 2013 17:48


  

Det är enkelt att träna dom det är bara att styra litte med händerna så springer dom åt det hållet!



                                                                                                            // Tilda   

Av Ingrid,Tilda - 9 januari 2013 16:25

Hejhej! Här kommer lite några roliga namn till era djur! Jag tycker att de passar bäst till smådjur. C:

//Ingrid      Ps. Har du något namn som du vill tipsa om så lämna det i en kommentar! :)


Av Ingrid,Tilda - 8 januari 2013 18:37



   



Hej det här är hinder vi har gjort av lego!

     

Bild 1: Vi stälde upp alla hinder i rad sedan fick vi hjälpa Cola att hoppa över och under.

Bild 2: Hinder som vi hade till legohästarna.

Bild 3: Vi satt ihop legobitar och Cola fick smita under.

   


                                                                                    /tilda   



Ica

Av Ingrid,Tilda - 6 januari 2013 15:34

        Vi har varit på Åkrahallen (Sala) med mormor och handlat mat. Vi köpte (jag,Tilda och Matteo våran lillebror) plastlådor som vi ska ha sand och mat i till hamstrarna. 2 lådor kostade 10kr. Jag köpte 4 lådor (20kr). Tilda fick 2 smala lådor av mormor för jag och Matteo fick andra saker för 10kr. Hon köpte likadana lådor som mig fast gröna. Matteo köpte också såna de var fyrkantiga istället för runda. De smala lådorna som Tilda fick (den sista bilden) ska hon använda i buren som sandbadkar. Det är jättebra storlek på den!


Ps.Jag måste bara säga att jag är SKITNÖJD med mina senste köp! Jag har sparat flera hundra!!! :) //Ingrid  ;D

Av Ingrid,Tilda - 5 januari 2013 13:41

          Hello! Vi är hos mormor och ska snart äta. Vi har varit på Stömsbacka som är som en loppis fast jättestor i en lada och en gård så finns det ett hus som sitter ihop med ladan på något sätt! Ungefär så. Där jobbar såna som har det väldigt svårt att få jobb. Det jobbar personer där som kanske är 45+. Iaf personer lämnar saker där som de inte vill slänga men som de inte vet vart de ska hamna. Jag köpte en bur med en 6 grejjer i. den skulle kosta 200 men den var lite rostig och så var den begagnad och lortig. Så mormor fixade ner den till 50.  Så den får duga! Nu ligger den i blöt så den blir ren och fin. Jag köpte en skål som jag ska ha till matskål också. Den kostade bara 3KR!!! Bra köp jag har gjort va?!  :D // Ingrid   

Av Ingrid,Tilda - 4 januari 2013 21:12

    Hej! Vi är jätteglada nu för vi ska få en kull med Cola om ca.1.5 månad. Hon är fortfarande liten så man får ha tålamod. Vi hade tänkt att para henne med Charlie som är Tildas kompis Tindras hamster. Men de är från samma uppfödare så vi mailade och frågade om de var släkt. De är kusiner. Alltså Colas t.ex mamma är syskon med Charlies pappa. Hon tyckte det inte var så lämpligt. Men mamma och hennes syster har haft alla möjliga djur och hamstrar. Och de tycker att det borde gå bra. För vet ni kusiner som är människor får också gift sig och skaffa barn och då borde inte det vara så stor skillnad på hamstrar. Men vi får se det kanske inte är så lämpligt trots allt! ;)    //ingrid <3

Av Ingrid,Tilda - 2 januari 2013 19:34

            Vi var en sväng på Djurmagazinet på Hälla idag på eftermiddagen. Tilda köpte det här och sen åkte vi till Rusta. Jag köpte en sån där snöglob som man skakar på så åker det ner snö. Den kostade bara 13KR!!! Den har kostat 100. Jag träffade också Sassi som är en av mina 3 bästa vänner <3  //     (Ingrid)  Ps. Nu ligger Cola och sover <3

Av Ingrid,Tilda - 2 januari 2013 18:01

   

Cola är en 3 månader gammal Guldhamster. Hon är en hona (tjej).Tildas bästavän Tindra www.hamsterkul.bloggplatsen.se har en liknande blogg som ni bara MÅSTE kolla in. Hon har en likadan hamster som Tilda fast den har längre pälls och ljusare pälls. Det är en hane (kille). Han heter Charlie. De är köpta hoss samma uppfödare. Vi ska ringa och försäkra oss om att de inte är släkt på något vis. Så att vi kanske ska planera en kull så småning om de blir könsmogna (kan få ungar). Tilda och Tindra ska sova över här hemma så de kommer nog ta fina bilder på Cola

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej,vi är två tjejer som är syskon som skriver om våra hamstrar + lite vardag!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Söt

Pink Bobblehead Bunny

Ovido - Quiz & Flashcards